3era entrada
MEDI NATURAl-CIÈNCIA
Quina relació podem establir, entre la cançó “moving” i la sortida- Gimcana per el campus universitari:
http://www.youtube.com/embed/OfEBA0kyH-U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Ara evoco quina repercussió va tenir en la meva persona, la conçó de "moving" el dia que varem dur a terme la gimcana per el campus de la UAB...
Al entrar a l’aula i escoltar la cançó “moving” de Macaco (2009), el ritme de la lletra i el compàs de la musica es va apoderà dels bateges del meu cor, transmetent-me una forta energia i empenta, per fer front aquell divendres (25/11/2011) que gairebé feia poques hores acabava de començar.
Si ens parem a pensar, el món en si es moviment; tot té una força que empenta i per tant provoca una temptativa. De la mateixa manera, aquest ritme adopta la forma d’un bucle recursiu que empenta a retroalimentar-se , tornar al principi, a l’ inici del bucle) remeten a una espiral infinita
Si parem atenció al contingut de la lletra, a part d’observar una clara reiteració/repetició, ens transmet el inèrcia i empenta per un possible canviï cap a un món millor. No obstant aquest es un condicionant que rau a les mans de la humanitat i es pot observar clarament amb l’estrofa: “cura del nostre planeta terra”
A més a més, podem distingí entre: l’acció humana individual i la conjunta.
Cada persona, dins dels seus límits, pot repodrir un moviment, que encaixarà amb els seus ideals. Aquests a la vegada, promouen la unió y per tant la força social, i la inèrcia cap al canvi:
“Una gota junto a otra hace oleajes, lagos, mares...océanos,”
fent-nos entendre precisament, aquest concepte clau: si sumem els esforços, les iniciatives, de cadascun de nosaltres basant-nos en el respecta i la confiança, podrem moure grans impossibles ja que la força unida del col·lectius repercutirà i seguirà lluitant per esdevenir una millora!
Penso, que en aquest single apareixen dos protagonistes que es necessiten l’un a l’altre per tal de millorar i conviure gratament:
El receptor (directe): persona física que escolta la cançó i que hauria d’intentar promoure i desencadenar la millorà de la vessant ambiental
“Escucha la llamada de "Mama Tierra” /“Su palabra es nuestra palabra, su "quejío" nuestra voz”
Per altre banda donen animisme al planeta terra, introduint de forma clara i directe l’eix central del tema musical: el planeta Terra
Amb aquesta cançó veiem submergida la temàtica sobre, el vincle que s’esdevé entre l’espècie humana i l’entorn natural que ens envolta, ja que l’un necessita del altre per sobreviure correctament, i per això, se’l ha de cuidar i fer carantonyes. Però evidentment, per arribar fins aquí, hem d’haver arrelat socialment, un alt nivell de cohesió i sincronització (una idea promoguda per un grup de gent considerable, per arribar a estimular i projectar canvis (cap a millors) vers el planeta Terra)
Per que això sigui possible, hi ha vegades que hem de mirar enrere amb la finalitat de millorar en el que farem.
Això però, no vol dir que ens haguem equivocat, sinó que, gracies a una experiència, a uns coneixements, ... volem fer un canvi, i caminar cap al saber per tal de millorar la situació.
Actualment patim una situació socioeconòmica força complicada, però mai ningú no ha dit, que la vida sigui un camí fàcil. La vida, entesa des de l’àmbit social, és un recorregut cíclic. Anteriorment, els nostres avis, van patir diverses guerres i revoltes, acompanyades de situacions de fam, d’escassetat laboral. No obstant això, entre tots, i gracies al treball en equip, la cohesió, i la veu del poble, van fer front aquestes dificultat per tirar endavant, de la mateixa manera que ho haurem de fer nosaltres si volem viure en unes condiciona favorables i optimes
D’aquesta manera si relacionem la lletra amb la gincama que varem dur a terme, en grups de 5 persones, en la qual havíem de moure’ns per els espais i racons que formen el campus de la universitat, interactuar amb el món que ens envolta, gaudir de les seves característiques...
Per tal de poder realitzar exitosament la tasca ensementada, havíem d’organitzar-nos, i per tant, parlar entre nosaltres amb l’ intenció de poder definir els objectius proposat per aquella tasca
Per tant, és evident que existeix un vincle social, que s’inicia amb el pensament individual de cada membre i que s’esdevé en la cohesió del grup respectant la ideologia individual i arribant a un consens, a una manera de fer i actuar conjuntament per obtenir el seu propòsit.
Sota el meu semblar, ha estat una activitat molt enriquidora ja que, han intervingut per una banda: els coneixements científics i teòrics que algunes membres del grup tenien i l’experiència d’altres membres que apuntaven a ser majors i que per tant, els aprenentatges i qüestions que es plantejaven es podien solucionar gracies al seu trajecte, al seu bagatge (per allò que prèviament havien viscut )
Respecte l’entorn, esta clar, que per dur a terme correctament la gimcana, era necessari mantenir un contacte amb el mon que ens envoltava de manera dinàmica, oberta, gratificant i exemplificadora, ja que és una forma de potencia l’àrea de descoberta de l’entorn i posar de manifest, com em dit anteriorment, la motxilla que cadascun de nosaltres portem a sobre, carregada experiències i vivències per tal d’exposar els coneixements previs que tenim. A més a més, hi ha present un altre exercici, ja que descontextualitzem situacions, raonem i argumentem , tenir present els diferents punts de vista i aprenent a respectar-los... amb la finalitat de poder dirigir-los on volem i utilitzar bàsicament uns aprenentatges significatius...
Un exemple d’això ho podem veure, en el Decret d’Educació Infantil 101/2010 de 3 d’agost article: 2, 3, 5, 6 i Annex 1, on apareixen gran diversista d’items a tractar amb el desenvolupament de la gincama
Tal i com s’explicita el en Currículum d’Educació Infantil podem establir una clara connexió i lligam amb la ginacama que hem elaborat, ja que podem veure reflectides algunes de les capacitats clares del currículum:
1. Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma:
Ø Coneixement i domini del se propi cos en el moviment i coordinació, tot adondant-se de les seves possibilitats.
Ø Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ ell mateix i del altres.
A través de les activitats proposades a la gincama, concretament a les escales, es fan conscients de les seves possibilitats i limitacions, sabent per ells mateixos fins a on poden arribar, alhora que es proposen un nou repte i superació de les seves pors i dels propis coneixements, fent desenvolupar progressivament una seguretat personal del seus actes i valorant-se positivament en allò que aconsegueixen tirar cap endavant i promovent un esperit de lluita i empenta per allò que els hi es mes dificultós 2. Aprendre a pensar i comunicar

Ø Pensar, crear i elaborar explicacions.
Ø Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos.
Al haver distribuïts diferents proves al llarg de la gincama, ens hem trobat amb activitats de caire més aviat reflexius (Prova 9: “Busco una cosa que...”) per tal de fer servir el raonament i les justificacions per tal de, entre els membres, posar-los en comú i arribar a un possible consens
3. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
Ø Explorar, experimentar, formular preguntes i verificar hipòtesis.
Ø Observar i explorar l’entorn immediat natural i físic, amb
una activitat de curiositat i respecte.
Com a persones físiques i individual, els adults hauran de promoure en els infants, l’empenta per a fer coses, la participació activa,... fomentant la motivació, i com a conseqüència directe, raonar situacions, preguntar dubtes, realitzar hipòtesis,...
4. Aprendre a conviure i habitar el món:
Ø Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacifica de conflictes que es poden donar.
Es important, sobretot en l’etapa d’educació infantil, que els infants es sentin acollits, que formen part d’un grup social, on se’ls respecte i té en compte, gracies a la participació activa ( treball en grup), introduint transversalment valors morals i ètics com diu a lectura capítol 2: “Quins són els fonaments per una educació en valors ètics”[1],
A més a més aquesta situació els permet posar de manifest el seu caràcter i personalitat donant-los l’oportunitat de resoldre conflictes (tant grupals com individuals)
[1] La veu de l’altre. Reflexions per educar en Valors ètics. De Melich, J.C Palou i J. Poch.C 2000 Barcelona ICE UAB. Pàg. 33 i 34
http://www.youtube.com/embed/OfEBA0kyH-U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>




No hay comentarios:
Publicar un comentario