martes, 25 de octubre de 2011

1era entrada
MEDI NATURAL-CIÈNCIA:


QUÈ ESTIC APRENENT MIRANT UN INSECTE PAL:




El primer que hem va venir al cap quan ens van donar l’ insecte pal era: com faríem, perquè totes, observéssim dit animaló.

Vam parlar i decidir, amb l ‘intenció de poder observar-lo totes, que el cuidaríem durant una setmana cadascuna. Amb els dies, vaig anar rumiant i pensant, sobre que observaria d’aquest bitxet, ja que el poc que sabia d’aquests era que no eren gaire divertits ja que sempre estaven força quiets, i aleshores vaig caure en el compte, que mai cap de nosaltres podria observar el mateix, fent sorgir un aprenentatge propi, en construcció, ja que el que pretén es perseguir la interpretació de la realitat i nosaltres, gracies a ser un grup-equip, podem percebre diferents realitats les quals totes són valides, i per un altre banda emergeix l’aprenentatge com a descobriment, ja que esta basat exhaustivament en l’observació i l’experimentació, fent servir un mètode científics que creix de l’ inducció [1][1]i per tant, caracteritza allò que és científic, que és exactament el que duem a terme el nostre grup-equip, ja que observem diàriament al insecte per tal d’anar-nos informant com evoluciona i anem experimentant noves formes que gracies a fonts teòriques (essencialment Internet) anem provant diferents coses com: el tipus d’alimentació, quina reacció té, s’hi fa algun canvi, els excrements,...

Per tant penso que es una metodologia de treball força atractiva, ja que en el cas de les aules d’educació infantil, com a les aules universitàries de grau Infantil s’aconsegueix cohesionar un grup de treball introduint uns valors ètics útils per introduir-se en societat, a una nova realitat. A més a més, ens ensenyar a obrir els ulls i anar més enllà del que aparentment es percep, fent-nos conscients del que sabem, i del que no, per tal de anar-nos preguntant a nosaltres mateixos i anar progressivament solucionant les possibles qüestions que hagin sorgit.







[1][1] Obtenir conclusions generals a partir de premisses que contenien dades particulars (com per exemple l’observació repetides d’objectes o aconteixemetns de la mateixa índole s’estableix una conclusió per a tots els objectes o fenòmens de la natura ___________________________http://es.wikipedia.org/wiki/Razonamiento_inductivo

















[1] Obtenir conclusions generals a partir de premisses que contenien dades particulars (com per exemple l’observació repetides d’objectes o aconteixemetns de la mateixa índole s’estableix una conclusió per a tots els objectes o fenòmens de la natura ___________________________http://es.wikipedia.org/wiki/Razonamiento_inductivo


No hay comentarios:

Publicar un comentario